Logo van Gemeente Dongen

Arriva Meedoen Pas

Vertaal deze pagina

Inwoners die recht hebben op de Meedoenregeling Dongen Doet Mee ontvangen de Arriva Meedoen Pas met gratis busabonnement. Deze Meedoen Pas krijgt u van de gemeente Dongen en gaat niet van uw budget van de Meedoenregeling af.

Wat is de Meedoen Pas?

De Meedoen Pas is een persoonlijke OV-chipkaart. OV is de afkorting van openbaar vervoer. Op de Meedoen Pas staat een busabonnement van Arriva. De Meedoen Pas is meteen klaar om te gebruiken. 

Met de Meedoen Pas kunt u in de regio met meerdere bussen van Arriva reizen. Er zijn een paar afspraken:

  • Het busabonnement is op maandag tot en met vrijdag vanaf 09.00 uur geldig
  • Het busabonnement is in de weekenden en tijdens schoolvakanties de hele dag geldig
  • U kunt reizen in de volgende bussen van Arriva: 229, 230, 231, 327, 328, 631, 2 (van Tilburg CS naar ETZ Elisabeth) 
  • Kinderen tot en met 11 jaar mogen met de Meedoen Pas gratis meereizen.
  • U hoeft op uw Meedoen Pas geen geld te zetten. Zoals u op een gewone OV-chipkaart dat wel doet. Er staat al een busabonnement op uw pas. Zet u toch geld op de Meedoen Pas, dan loopt u het risico dat uw abonnement niet meer werkt.
  • Uw Meedoen Pas is alleen voor u. Alleen u mag hiermee reizen. Als bij een controle in de bus blijkt dat u de pas uitleent aan iemand anders wordt uw Meedoen Pas ingenomen en krijgt u een boete. 

Heeft u vragen over de Meedoen Pas?

Heeft u nog een vraag over de Meedoen Pas? Bel dan met Arriva via 0800 – 023 2545. U kunt bellen op werkdagen van 06.00 tot 23.00 uur. In het weekend en op feestdagen kunt u van 07.00 tot 23.00 uur bellen. 

Voor vragen over de Meedoen Pas kunt u ook naar de Arriva Store in Breda (Stationsplein 6, 5211 AP in Breda). Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag: 08.00 – 18.00 uur
  • Zaterdag: 09.00 – 18.00 uur
  • Zondag: 10.00 - 17.00 uur

Veelgestelde vragen

Vragen en antwoorden over de Arriva Meedoen Pas

Reizen met de Meedoen Pas

Moet ik de Meedoen Pas altijd meenemen als ik ga reizen?

Ja, u moet in het bezit zijn van een geldig reisbewijs. De Meedoen Pas is in deze een geldig reisbewijs. Bij een controle bent u verplicht om uw Meedoen Pas en uw identiteitsbewijs te laten zien.

Kan ik met de Meedoen Pas ook met de trein reizen?

Nee, U kunt met Meedoen Pas niet met de trein reizen.

Vanaf wanneer kan ik met de Meedoen Pas reizen?

U kunt na het ontvangen van de Meedoen Pas meteen reizen. De pas is namelijk klaar voor gebruik.

Abonnement en geldigheid

Wat betekent de datum met “geldig tot” op de Meedoen Pas?

Dit is de datum tot wanneer de pas geldig is, dus niet uw abonnement.

Tot wanneer is mijn abonnement geldig?

Het abonnement is na het ontvangen van de pas 1 jaar geldig. Heeft u na het verlopen van het abonnement nog recht op de Meedoenregeling, dan wordt het abonnement op de Meedoen Pas verlengd en kunt u gratis blijven reizen.

Waar kan ik zien op welke datum mijn busabonnement is ingegaan?

Dit kunt u zien op het scherm van een laadpaal bij een servicepunt in Dongen of in een Arriva bus. U moet uw pas eerst scannen. 

Moet ik de Meedoen Pas zelf na 1 jaar verlengen?

Nee. Het abonnement wordt door de gemeente Dongen verlengd als u hier recht op heeft.

Hoe lang heb ik recht op een Meedoen Pas?

U ontvangt bericht van de gemeente Dongen als u geen recht meer hebt op de Meedoen Pas. Als u recht heeft op de Meedoenregeling, heeft u ook recht op de Meedoen Pas. 

Ik heb nog recht op de Meedoenregeling, maar de Meedoen Pas is verlopen. Wat moet ik doen?

Dan wordt het abonnement op uw pas met 1 jaar verlengd en kunt gratis blijven reizen. U krijgt hierover dan een brief met meer informatie. U moet uw verlengde abonnement wel activeren bij een servicepunt in Dongen of in een Arriva bus. Scan eerst uw pas en kies voor de optie ‘Ophalen Bestelling’. Wacht even tot uw nieuwe abonnement is opgehaald. U kunt nu weer gratis reizen met uw pas. Op www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker vindt u alle servicepunten in Dongen. 

Waar en hoe kan ik de Meedoen Pas opzeggen?

U kunt de Meedoen Pas opzeggen door dit aan de gemeente Dongen te melden: bel (14 0162) of mail (info@dongen.nl).

Wat gebeurt als ik de Meedoen Pas opzeg?

Als u de Meedoen Pas opzegt, stoppen wij de pas en kunt u niet meer met de pas reizen.

Overige vragen

Wat moet ik doen als ik mijn Meedoen Pas verlies?

Bel  (14 0162) of mail (info@dongen.nl) dan meteen met de gemeente Dongen.

Wat moet ik doen als mijn Meedoen Pas niet meer werkt of kapot is?

Als de Meedoen Pas kapot is of niet meer werkt, bel (14 0162) of mail (info@dongen.nl) dan meteen met de gemeente Dongen.

Waar kan ik informatie en afspraken vinden over de Meedoen Pas?

Op de pagina 'Dongen Doet Mee' en op de website van Arriva vindt u meer informatie over de Meedoen Pas, regels en afspraken.

Waar kan ik een klacht melden?

Voor klachten over het reizen met de Meedoen Pas kunt u bellen met Arriva Klantenservice. Zij zijn aanwezig van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur en op zaterdag, zondag- en feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur via 0800 - 023 25 45 of via WhatsApp: +31 9701 025 66 77. Ook kunt u op de website van Arriva een formulier invullen en krijgt u via de e-mail een antwoord.