Logo van Gemeente Dongen

Veel gestelde vragen leerlingenvervoer

Hoe dien ik een nieuwe aanvraag in?

U kunt uw aanvraag online regelen op deze pagina

Waar kan ik hulp krijgen bij het invullen van het digitale aanvraagformulier?

U kunt hiervoor terecht bij het informatiepunt digitale overheid van de gemeente Dongen.

Ik heb een aanvraag ingediend, wanneer hoor ik iets van de gemeente?

Nadat u een aanvraag heeft ingediend, krijgt u hiervan direct per e-mail een bevestiging. U ontvangt vervolgens binnen maximaal acht weken ons besluit.

Hoe weet ik of mijn aanvraag goed en compleet is ingediend?

Nadat u een aanvraag heeft ingediend, krijgt u hiervan direct per e-mail een bevestiging. Uw aanvraag is dan goed ingediend. Zijn er aanvullende documenten nodig dan leest u dit tijdens het invullen van het aanvraagformulier. Het kan ook zijn dat wij u per e-mail of telefonisch verzoeken deze aan te leveren. U hoeft zelf dus geen contact op te nemen met ons. Als wij geen aanvullende informatie nodig hebben om uw aanvraag in behandeling te nemen dan hoeft u niets te doen. U ontvangt vanzelf binnen maximaal acht weken ons besluit.

Mijn kind heeft al leerlingenvervoer. Moet ik voor het komende schooljaar opnieuw een aanvraag indienen? 

Ja, u dient een nieuwe aanvraag in. Een beschikking heeft namelijk een einddatum. Via deze link kunt u uw eerdere aanvraag openen, aanpassingen doorvoeren en de aanvraag vervolgens indienen.

Als ik al eerder een aanvraag leerlingenvervoer heb ingediend, moet ik dan alle bijlagen nog een keer opsturen?

Zijn er (aanvullende) bijlagen nodig dan leest u dit tijdens het invullen van het aanvraagformulier. Het kan ook zijn dat wij u per e-mail of telefonisch verzoeken deze aan te leveren. U hoeft zelf dus geen contact met ons op te nemen hierover. Als wij geen aanvullende informatie nodig hebben om uw aanvraag in behandeling te nemen dan hoeft u niets te doen. U ontvangt vanzelf binnen maximaal acht weken ons besluit. 

Ik heb geen bevestiging ontvangen nadat ik een aanvraag heb ingediend, wat moet ik doen? 

U dient de aanvraag opnieuw in.

Mijn kind woont zowel bij mij als bij mijn ex-partner (co-ouderschap). Wie moet de aanvraag indienen? 

Beide ouders moeten een aanvraag indienen. Het verblijfschema van uw kind moet duidelijk worden beschreven in de aanvraag.

Wat moet ik doen als wij gaan verhuizen? 

U dient een nieuwe aanvraag in. 

Wat moet ik doen als mijn kind naar een andere school gaat?

U dient een nieuwe aanvraag in.

Wat moet ik doen als de school van mijn kind gaat verhuizen?

U dient een nieuwe aanvraag in.

Wat moet ik doen als ik voor mijn kind een andere voorziening wil aanvragen?

U dient een nieuwe aanvraag in. Het team leerlingenvervoer neemt indien nodig contact met u op om aanvullende informatie op te vragen.

Wat moet ik doen als mijn kind stage gaat lopen? 

U dient een nieuwe aanvraag in en stuurt als bijlage een stageplan en een volledig ingevuld stagecontract mee. 

Wat moet ik doen als ik andere wijzigingen wil doorgeven?

Verzoeken voor overige structurele wijzigingen kunnen schriftelijk en ruim voor de ingangsdatum worden doorgegeven via e-mail dongen.llv@forseti.nl. Beschrijf in uw verzoek duidelijk wat er wijzigt en per wanneer dit in zou moeten gaan. 

Mijn kind is rolstoelgebonden tijdens het vervoer. Waar moet ik op letten? 

Het is verplicht een ISO-gecertificeerde rolstoel te hebben om met de taxi(bus) te kunnen reizen. Een gecertificeerde rolstoel is herkenbaar aan de sticker met het haaksymbool zoals hiernaast weergegeven. Uw kind mag alleen in de rolstoel vervoerd worden als de rolstoel deze sticker heeft.

Heeft de rolstoel deze sticker niet?

Uw kind mag dan niet vervoerd worden en kan dus niet mee in het leerlingenvervoer. Voor vragen over de certificering van de rolstoel kunt u contact opnemen de leverancier van de rolstoel.

Waar kan ik terecht met een vraag over een beschikking of een aanvraag?

Afdeling leerlingenvervoer gemeente Dongen
Telefoon: 073-523 1069 (werkdagen 9.00-12.30 uur)
E-mail: dongen.llv@forseti.nl

Waar kan ik terecht met een vraag of klacht over de uitvoering van het leerlingenvervoer?

Klachten kunnen gemeld worden bij uw vervoerder Regiovervoer Midden-Brabant
Telefoon: 0900 – 77 55 862
E-mail: llv@regiovervoermiddenbrabant.nl